Perhekeskus

Palvelumme ovat tarkoitettu perheille, joissa on 0-17-vuotiaita lapsia. Autamme perheitä erilaisissa ja eri kokoisissa pulmissa. Perheet voivat ottaa suoraan yhteyttä tai ohjautua perhekeskukseen yhteistyötahojen kautta. Työskentely perustuu vapaaehtoisuuteen ja luottamuksellisuuteen.

Missä tilanteissa voin ottaa yhteyttä perhekeskukseen?

Voit ottaa meihin yhteyttä mm. seuraavissa asioissa:

  • sinua huolestuttaa lapsen kehitys, käytös, mieliala tai tunne-elämä
  • koet tarvitsevasi tukea vanhemmuuteen
  • kun voimasi ovat vähissä, jaksaminen arjessa on haastavaa
  • tarvitset apua perheen erilaisiin ristiriitatilanteisiin
  • tarvitset apua parisuhteen pulmiin
  • tarvitset apua perhettänne kohdanneeseen yllättävään tapahtumaan (esimerkiksi kuolemantapaus, onnettomuus, sairaus)
  • perheellänne ei ole lähiverkostoa paikkakunnalla

Mitä tapahtuu yhteydenoton jälkeen?

Kun lapsen vanhempi tai yhteistyötahon edustaja on yhteydessä perhekeskukseen, siitä yleensä kirjataan sosiaalihuoltolain mukainen yhteydenotto. Yhteydenottoa ei kirjata, mikäli kertaluonteinen keskustelutuki puhelimessa riittää.

Kirjattu yhteydenotto käsitellään perhepalveluiden tiimissä, jossa pohditaan, miten asiassa edetään ja päätetään, kuka tai ketkä työntekijät lähtevät työskentelemään perheen kanssa. Tämän jälkeen työntekijä on yhteydessä perheeseen ja sopii tapaamisen.

Pyydä apua – lähetä viesti!

Pyydä apua ja lähetä viesti suojatun sähköpostin välityksellä

Pyydä apua tai kysy neuvoa omaan, perheenjäsenen tai ystävän tilanteeseen. Vastaamme sinulle seuraavana arkipäivänä.

Perhekeskuksen toimintasuunnitelma

Perhekeskuksen omavalvontasuunnitelma